Stoječki

Ko sem začenjal z domačim razvijanjem črnobelih filmov, je bilo vse skupaj bolj tako tako. Vse polno enih napak in nepravilnosti, od flekov in belih pikic do slabega kontrasta in velikega zrna itd. Potem sem naletel na metodo t.i. “stand development” in čudežno je bilo vse za 1000% bolje. Ne dobiš sicer optimalnih rezultatov, je pa trotlziher in nekaj garantirano pride ven. Pa še enostavno je, samo namočiš film v močno razredčen razvijalec in pustiš stati kako uro ali tam nekje. Vmes lahko enkrat malo obrneš ali pa tudi ne, sploh ni tako važno.0063_Arax_02Ampak so vseeno problemi. Včasih so fotke ok, včasih manj ok, odvisno od različnih faktorjev. Vedno je pa par istih napak. Film je neenakomerno razvit, na eni strani bolj, na drugi manj, s prehodom vmes. Predvidevam, da se zaradi odsotnosti obračanja več razvijalca nabere pri dnu posode. Tako so fotke recimo ob enem robu temnejše in bolj kontrastne, ob nasprotnem robu pa svetlejše in bolj flah, kar je precej težko popravit pri skeniranju. Pri samostojnih fotkah še ni tak problem, pri tistih mojih kvazi panoramskih triptihih je pa zelo moteče.0063_Arax_03Druga stvar je, da se ob močno kontrastnih robovih na fotki in še posebej na robu samega posnetka, če je na fotki recimo svetlo nebo ali sneg, pojavijo svetlejši robovi oziroma sij (glow). Nekako tako, kot če na digitalu delaš hdr in pretiravaš z nastavitvami. To je pa sploh nemogoče kompenzirat z obdelavo.0063_Arax_04-06Poleg tega se globalno gledano kontrast preko posnetka precej izenači in pridejo ven zelo nekontrastni negativi, ki jim je treba pri skeniranju kontraste navijat, kar na koncu pomeni bolj opazno zrno. Še posebej se to pozna, če je sama scena že v osnovi nekontrastna (recimo v meglenem vremenu).0063_Arax_07Včasih sicer film uspe bolje, včasih slabše. Zadnja rolca spada krepko v to tadrugo kategorijo. Res, da tudi vreme ni bilo ravno idealno, ampak sem znal že v bolj gnilem dobit kaj boljšega ven. Tokrat mi ni niti ena fotka ne vem kako všeč. Že sami motivi niso kaj ekstra, potem pa sem se moral ubadat še s popravljanjem napak zaradi razvijanja, kar se mi niti ni dalo (očitno).0063_Arax_08-10Imam pa še par idej, tako da obupal ravno ne bom. Za naslednjih par filmov bom prešaltal spet na klasične recepte za razvijanje, pa da vidimo, če bo kaj napredka. Ali pa bo treba še izboljšat mojo tehniko “stoječega razvijanja”.0063_Arax_11Aja, fotke sem posnel sicer na mojem prvem letošnjem sprehodu na Grmado.

Povej, kaj te muči

