Novoletna Lisca

…in Ješivec in še en hrib.

Kot rečeno, vsako leto grem na nočni pohod na Lisco, po možnosti direkt iz Sevnice in nazaj, tokrat je pa zadeva padla v vodo. Sem pa zato nadoknadil v soboto. Sicer sem šel iz Krakovega, se pravi sem prišparal par kilometrov (recimo kake tri ali štiri v vsako smer), sem pa zato vse skupaj podaljšal še do Ješivca in še do naslednjega hriba, kakorkoli se mu že reče.

Seveda jaz ne bi bil jaz, če ne bi pozabil s sabo vzeti lučke, tako da sem moral prvi del kar po asfaltni cesti, kar je ultra brezveze. Sončni vzhod sem dočakal malo nad Cirjem. Vreme je bilo ves čas dokaj obupno, nenormalno toplo za ta čas (o snegu seveda ne duga ne sluha), malo megleno in precej zdrizasto. No, zjutraj je bilo še malo jasnine proti vzhodu, tako da je vsaj takrat bilo nekaj lepe svetlobe, ampak sem vse zamudil, ker sem bil ravno takrat v hosti. Ko sem prišel ven, je bilo pa že vsega konec, ostala je samo še sivina v vseh možnih odtenkih. Še barve so bile sive.

Sem pa v hosti srečal prijatelja. En velik debel črn prasec merjasec je odkrulil v goščavo ne več kot 20m pred mano. Če bi bil bolj bojazljive sorte, bi se lahko še usral od straha. No, v resnici se je pa zverina bolj ustrašila mene, kot jaz nje. Še dobro, da ni bil medved.

V glavnem od Cirja sem šel gor po tistem kolovozu, ki gre na Lisco, ampak sem pri prvi serpentini podaljšal proti Ješivcu. Ven prideš na sedlu in od tam je samo še malo vzpona do vrha. Ješivec je eden tistih hribčkov, ki ga skoraj nihče ne pozna. Jaz do pred nekaj leti sploh nisem vedel zanj, čeprav sem ga z vrha Lisce vsako leto gledal direkt v faco in se spraševal, kaj je to zaen vrh in če ga ne bi bilo mogoče zanimivo kdaj tudi od bliže pogledat.

No, letos sem bil tam prvič in je res lušten. Samo par metrov je manjši od Lisce, razgled je malo slabši, ampak je vseeno simpatičen. Gor je celo miza s klopco in žig. Menda biciklisti radi tam furajo in se takoj vidi zakaj. Naprej od vrha se pot malo spusti skozi smrekov gozdiček in potem kar daleč nadaljuje po grebenu. Že za hodit je fajn, z biciklom mora biti pa najmanj fantastično. Še jaz bi enkrat šel, če bi bil malo bolj primerno opremljen za korenine in skale. Na tastrmem blatnem odseku sem videl celo par špur od tipa, ki je moral pičit dol ne več kot en dan pred mano! 😮

Na zemljevidu je potem naslednji kucelj nekaj, čemur se menda reče Rudenik. Ampak je očitno zadeva še bolj obskurna kot Ješivec in niti označena ni. Ali pa sem jaz zgrešil. Markacije peljejo proti Planini, v eni točki se odcepi tudi pot na Bohor (pet ur in tričetrt!), za Rudenik ni pa nič, samo na enem drevesu je nakaj omenjen. Kakorkoli že, z ene jase se vidi nek vrh, kjer so očitno pred leti vrli gozdarji posekali hosto. To sem poiskal in splezal gor, potke pa ni in kakšne oznake tude ne. Če je bil to Rudenik ali kaj drugega, ne vem in verjetno nikoli ne bom vedel.

No, pravzaprav se mi zdi zdaj, ko gledam zemljevid, da sem našel nekaj, kar je na karti poimenovano z imenom Ivc, Rudenik je pa še kaka dva kilometra naprej. Verjetno je to to. Vem za drugič.

Vrnil sem se nazaj po isti poti, na sedlu pod Ješivcem pa nadaljeval proti Lisci. Enkrat vmes so se od zahoda privalili oblaki in Lisca je dobila kapo. Še deževati je pomalem začelo. Do točke, kjer pot seka cesto na Lisco razen prasca merjasca nisem srečal žive duše, na Lisci je bila pa cela gužva. Najboljši je bil tip, ki je gor pritekel v pajkicah in tekaški majčki, zgoraj spil čaj (ali karkoli že) in odtekel po isti poti nazaj. Jaz oblečen v tri sloje z nepremočljivo jakno zgoraj in polnim rukzakom (no, na Lisci je bil že bolj kot ne prazen), on pa tako, kot bi delal kroge na domači atletski stezi. 😮

Skratka na vrhu je bila megla, da se ni videlo več kot par deset metrov, malo je tudi deževalo, tako da sem se kar na hitro pobral. Čez hosto do Cirja in nato po najkrajši poti nazaj na Krakovo. Vse skupaj, kot rečeno, kar lep pohod. Wandermap pravi, da je bilo okoli 18km in nekaj čez 1200 višinskih metrov. Ni slabo za zavaljenega debeluha.

Povej, kaj te muči

