Chinon CX

Še en star aparat, ki je pred par leti pristal v moji omari. Če se prav spomnim, je bil to prvi analogni aparat, ki sem ga dejansko kupil. Z Zenitom nisem bil ne vem kako zadovoljen, imel pa sem že nekaj M42 objektivov, zato sem iskal aparat s takim navojem. In na bolhi sem našel tegale Chinona.

Chinon CX je eden bolj naprednih fotoaparatov z univerzalnim M42 navojem. Glede na to, da mi je bilo ime prej neznano, predvidevam, da je šlo za nekako bolj nizkocenovno opcijo. Najbolj razširjeni M42 aparati so bili sicer ruski Zeniti, vzhodnonemške Praktice in japonski Pentaxi. Proizvajalcev objektivov z M42 navojem pa je bilo kot listja in trave.

Chinon CX
Chinon CX

Kljub temu Chinon ne zaostaja dosti za bolj cenjenimi Pentaxi. Pravzaprav ima vse, kar fotograf potrebuje. Hitrosti od 1/1000s do 1s (in B), TTL merjenje svetlobe, avtomatsko zapiranje zaslonke, podpora za elektronske fleše (sinhronizacija sicer samo pri 1/60s), gumb za predogled globinske ostrine, možnost večkratne ekspozicije, zelo veliko in svetlo iskalo in dokaj dobro medlico (mat steklo s Fresnel mikrolečami v krogu na sredini) za hitro in natančno fokusiranje. Edino, kar manjka, je funkcija za ročni dvig ogledala (mirror lock-up), ki bi prišla prav pri slikanju s stojala z daljšimi časi.

Chinon CX
Chinon CX

Edina slabost aprata je, da je dokaj velik in težek, opazno težji tudi od mojega Zenita-E in še bolj od recimo Minolte SRT 303. Poleg tega je zaklop precej glasen. Ko pritisneš na sprožilec, naredi glasen kovinski klonk, ko ogledalo udari ob zgornji del ohišja in še enkrat, ko se vrne nazaj. Mogoče bi moral zamenjati peno na ogledalu, ki je namenjena blaženju zvoka in tresljajev in je pri teh starih aparatih skoraj vedno že čisto preperela. Vseeno ni videti, da bi to kaj vplivalo na fotografije.

Chinon CX
Chinon CX

Ne vem, kateri letnik točno je moj primerek. Verjetno tam nekje iz druge polovice sedemdesetih, se pravi da mora biti star že debelih trideset let. Kozmetično ne zgleda najbolje ohranjen. Mislim, da ni bil shranjen na ravno najbolj primernem mestu, pa tudi originalnega lastnika očitno ni preveč motilo, če se je pojavila tu in tam kaka praska. Ampak odrgnine so samo površinske in samo na izpostavljenih delih, kot so recimo obročki in klipsne od naramnega pasa. Kromirani deli in usnje so v dobrem stanju (prav pride tudi to, da je aparat v lepi usnjeni torbici, ki se je nisem spomnil poslikat).

Chinon CX
Chinon CX

Ampak bistvo je, da aparat dela kot ura. Navijanje filma gre gladko, zaklop dela (mislim, da so tudi vsi časi bolj ali manj v redu), kljub že precej preperelim tesnilom nikjer ne uhaja svetloba in nasploh je aparat prijeten za uporabo. Tudi svetlomer dela in kolikor sem uspel testirati, je tudi dovolj natančen. Dela na navadno PX625 baterijo, ki se jo da dobiti v vsaki trgovini, vendar je aparat lep čas ne bo izpraznil (leta in leta).

Chinon CX
Chinon CX

Na mojem aparatu je bil objektiv 55mm/1.7, o katerem bom enkrat naredil poseben zapis. Precej standarden kit objektiv v tistih časih, ampak baje naj bi bil dokaj dober, veliko pa nisem slikal z njim, oziroma skoraj nič.

Chinon 55mm/1.7
Chinon 55mm/1.7

Poslikal sem spet čisto premalo filmov. Nekaj fotk je tukaj, tukaj, tukaj, tukaj in tukaj. Sem prepričan, da je bilo enkrat vmes še par barvnih filmov, ampak za boga ne najdem fotk.

One thought on “Chinon CX

Povej, kaj te muči

