Druga rolca

Druga razvita v lastni režiji in prva posneta z Minolto. Film je isti kot zadnjič (Ilford HP5+), razvijalec tudi (Ilford ID-11). Edina razlika je, da tokrat razvijalca nisem nič redčil in posledično razvijal manj časa (7 minut in pol namesto 13). Rezultati so kar precej drugačni, pa ne vem točno, zakaj. Fotke so svetlejše, bolj kontrastne in bolj zrnate.

Mogoče svetlomer na aparatu kaže malo narobe in sem fotografije konstantno presvetljeval, ampak mislim, da to ni to (v primerjavi z digitalcem kaže svetlomer skoraj isto). Bolj verjetno je, da sem pri razvijanju malo preveč navdušeno mešal in bi bilo bolje, če bi bil malo bolj nežen, kaj pa vem.

Na spiralo še vedno nikakor ne spravim celega filma. Tokrat sem precej natančno odrezal začetek, pa sem gor še vedno spravil samo 35 posnetkov, zadnja dva sem moral pa odrezat (37 mi jih je uspelo stisnit). Bom moral žrtvovat en film in ga probat spravit gor pri svetlobi, da vidim, kaj se dogaja. Mogoče je pa moja razvijalna doza enostavno šrot. :-/

Moker film sem obrisal kar z malo navlaženimi prsti. Nič se ni poznalo. Bom pa moral naročiti še utrjevalec (ne vem, kako se temu reče po slovensko, v angleščini je “hardener”), ki se ga primeša fiksirju. Sploh ker imam na zalogi še nekaj filmov, ki so menda dosti bolj občutljivi kot je HP5.

Sam fotoaparat se je izkazal zelo v redu. Sploh z normalnim in širokokotnim objektivom, s teleobjektivom je bilo malo težko fokusirat. Sem pa imel par problemov z avto timerjem in navijanjem filma, tako da je bilo par posnetkov malenkost uničenih, ker so se prekrivali. To moram še naštudirat.

Na koncu je prišlo kakih 25 ali 26 kolikor toliko solidnih fotk in nekaj strelov mimo. Evo nekaj njih:

Prva fotka z Minolto: domača ulica.
Še ena ulica.
Zgrešen posnetek. V bistvu sta dva eden čez drugega (oziroma še celo malo tretjega je zraven), ko mi ni hotelo prav naviti filma. Škoda. 😦
Ribnik s širokokotnikom (Exacta 24/2.8). Vidi se, zakaj so take sorte objektivi tako poceni. Ob robovih ni nobene ostrine sploh, popačenja je pa za izvoz. Vprašanje pa, koliko je desetkrat dražji Rokkor dejansko boljši.
Isti ribnik s tadolgim objektivom (135/3.5). Objektiv je fajn, samo ostriti je kar težko, pa fotka je malo presvetljena, se mi zdi. Nasploh so skoraj vse fotke prišle presvetle.
Še ena s teleobjektivom. Presvetljena in s popolnoma sfaljenim fokusom, ampak važna je vsebina, ne tehnika. 🙂
2 thoughts on “Druga rolca

  1. “Na spiralo še vedno nikakor ne spravim celega filma.”

    Saj lahko poskusiš na svetlobi z že razvitim filmom in vidiš, koliko gre v spiralo, ni treba uničevati neosvetljenega filma.

    Ja, pa natančnost pri razvijanju je zelo zelo pomembna. Čas, pogostost mešanja in nenazadnje tudi temperatura.

  2. Ja, naslednjič bo menda že šlo. 🙂 Pa možno tudi, da je bila tukaj temperatura malo mimo. Temperatura prostora (in kemikalij, ki sem jih imel namešane še od prejšnjega tedna) je bila par stopinj nad 20, tako da sem kemikalije hladil v veliki posodi z mrzlo vodo, ampak je težko biti čisto natančen.

Povej, kaj te muči

