ČB film: razvijanje

Vsaka stvar mora biti enkrat prvič in jaz sem to soboto prvič razvijal film. 😀

In zadeva je pravzaprav precej enostavna. Ok, zaenkrat sem samo pri razvijanju filma in skeniranju negativa in bom na tej točki verjetno ostal za vse večne čase, ker za preslikavo negativov na fotografski papir pač nimam pogojev, ampak tudi to je nekaj. Postopka ne bom opisoval, to že obstaja tam zunaj v internetnih širjavah ((v sliki in zvoku)) in to dosti bolje razloženo, kot bi znal in vedel jaz opisati, tukaj je samo nekaj rezultatov, opažanj in opomb. Toliko, da ne pozabim, ker baje si je dobro zapisovati.

Torej slikal sem na film Ilford HP5+ ((fotoaparat je bil Chinon CX, objektiv pa Carl Zeiss Jena 35mm/2.8 Flektogon, ampak to ni pomembno)), razvijalec pa sem imel takisto od firme Ilford, in sicer ID-11. Redčil sem v razmerju 1+1, za temperaturo sem se potrudil, da je bila konstantno 20°C, razvijal sem 13 minut z agitacijo 10s na vsako minuto. Negative sem potem poskeniral s poceni namiznim skenerjem, malo popravil kontraste in ostale malenkosti ((ostrina pa malo toniranja in take zadeve)) in evo, kaj je prišlo ven:

Fotka 1.
Fotka 2.
Fotka 3.
Fotka 4.
Fotka 5.
Fotka 6.

Za prvič je šlo dokaj v redu, samo par zadev moram še popravit. Kot prvo, sem pri nalaganju filma očitno večnosti podaril en posnetek ali dva, ker sem malo preveč navil pred prvim posnetkom ((na rolico sem na koncu spravil samo 35 posnetkov)). Vem za drugič.

Kot drugo, je treba pred nalaganjem filma na spiralo kakih 15-20cm na začetku odrezati, drugače ne gre vse gor. Oziroma gre, ampak na koncu zelo na trdo in se začne film zatikati in mečkati. Jaz sem moral tistih 15 ali 20cm potem odrezati na koncu, kar pomeni, da sem žrtvoval še zadnje tri ali štiri posnetke. Poskeniral sem jih tako lahko samo 31. Vem za drugič.

Kot tretje, pri nas imamo zelo trdo vodo, zato je treba uporabljati sredstvo proti kamnu in za boljše sušenje. Pa film je potrebno pred sušenjem obrisati. Jaz nimam tiste posebne gobice, s čim drugim si pa tudi nisem upal brisati, da ne bi spraskal filma. Rezultat je, da se na parih mestih malo poznajo ostanki vodnega kamna, na dveh posnetkih pa je ostala ena pikica prahu, ki se je prilepil na film. Vem za drugič.

In kot zadnje, moj el cheapo skener ((Epson V300)) je zanič. Že resolucija je bolj slaba, tako da se kar nekaj detajlov in ostrine izgubi, pa še iz meni neznanega razloga je začel čez vsak sken vleči nekakšno temno črto, ki sicer ni ne vem kako močna, vseeno pa dovolj, da je moteča in jo je treba popravljati.

In to je to. V hladilniku me čaka še dober ducat filmov za poslikat, kemikalij imam pa tudi dovolj. Ampak življenjska doba razvijalca je omejena, tako da je treba pohitet! 🙂

8 thoughts on “ČB film: razvijanje

  1. ČB filme in fotografije sem v domači temnici prvič (kot nadebuden dijak Srednje šole za oblikovanje in fotografijo 🙂 ) razvijal pred dobrimi 25 leti. Takrat še s kemikalijami zagrebške Fotokemike, Ilfordov material je takrat veljal za zelo dragega in zahtevnega za delo.

    Sem pa letos v domači pivovarni prvič zvaril svoje pivo. 😀

  2. No, jaz pa nikoli nisem bil niti v nobenem krožku, kaj šele kaj več, tako da se šele zdaj prvič srečujem s tem. Fotokemika ne vem, če še obstaja, vem pa, da je par let nazaj po njihovih licencah začela material (filme in kemikalije) izdelovati neka nemška firma, Adox po imenu. Imam v hladilniku par škatel njihovega filma in vso pripadajočo kemijo. Kar se pa Ilforda tiče, filmi niti niso toliko dražji (recimo 4€ proti 3€ za rolico), razvijalcev imajo pa kakih šest ali sedem različnih, pač za različne namene in tudi različnih cenovnih razredov. Tale moj ID-11 je v bistvu kar drag, ja.

    Pa čestitke za pivo! 🙂

  3. Oooooo, za prvi film ti je super ratalo!!! Le tako naprej…
    Glede tvojih začetniških napak:

    bolje da na začetku kak posnetek več uničiš in si 100% da je film vredu napeljan, se mi je že zgodilo da sem “poslikal” cel film, na koncu pa ugotovil da sem ga nepravilno vstavil notri in ga sploh ni naprej vleklo… lepo presenečenje :S
    na spiralo bi ti moral it cel film brez problema, odreži stran samo tisti jeziček in robove lepo polkrožno odreži da ni špičk (da se ne zatika), morata biti pa spirala in film čist suha, ker drugače boš konkretno klel…
    za zadnje pranje filma uporabi destilirano vodo, in ne boš imel problemov s fleki… jaz uporabljam tudi doma narejen sušilec filma (omara notri pa dva grelca) tako da se izognem prahu (temnica je v kletnem prostoru, ki se mi ga ravno ne ljubi vsak dan pucat 🙂 )

    Lp
    Jan

  4. Glede vodnega kamna – če v zadnjo vodo dodaš kapljico (!)navadnega detergenta za pranje posode, bi tudi moralo učinkovati, saj to zmanjša površinsko napetost vode in na filmu ne ostanejo kapljice.

  5. @Geccko: Hvala. 🙂 Glede 1. točke, to se je enkrat tudi že meni zgodilo. Vedel sem, da gre ponavadi na en film malo več kot 36 posnetkov, recimo 37 ali celo 38, ampak ko je bil števec že čez 40, mi je pa že malo sumljivo postalo. 😆

    Glede 2. točke sem že probal in ja, gre vse gor, ampak bolj kot gre proti koncu, težje se navija in se hitro zatakne. V temi je pa vse skupaj še toliko težje. Pa mislim, da je dosti tudi odvisno od filma. Eni bolj trdi, drugi manj.

    Kar se pa pranja tiče, sem pa tudi sam na to pomislil. Ampak verjetno ni treba. Pri zadnjem pranju itak že dodam še neko posebno sredstvo, ki je podobno detergentu, potem pa obrišem film kar z vlažnimi prsti. Vsaj pri drugem filmu je to dobro delovalo. Pri tem prvem filmu pa je par kapljic ostalo, ker si enostavno nisem upal brisat filma, da ne bi kaj spraskal…

  6. Glede težav pri navijanju je lahko kriva tudi stara špula… s časoma se gor naberejo ostanki kemikalij in potem se začne film zatikat… lahko jo probaš malo spucat z zobno ščetko… drugače so pa nove dokaj poceni…

    Jaz filma nikoli več ne brišem, ker določeni filmi imajo izredno občutljivo emulzijo in se mi je zgodil da sem tudi že samo s prsti naredil praskice… ko je film še v špuli ga samo ornk otresem nad koritom in je težava rešena 🙂 hehe

    Lp
    Jan

  7. Ne, je vse novo, tak da ne bi smelo bit problema. Sem pač štorast.

    To glede brisanja je pa dobro vedet, hvala za nasvet. 🙂 V hladilniku me čaka par filmov, ki so menda bolj občutljivi. Za te me res skrbi, da bi jih opraskal…

Povej, kaj te muči

